Bakan Ersoy: Hedefimiz turizmi Türkiye’nin 81 iline yaymak ve ürün çeşitliliğini arttırmak
KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İstanbul’da Uluslararası Asya Siyasi Partiler Konferansı’nda konuştu. Bakan Ersoy. “Turizmde pazar çeşitliliği yaratmak için üç aşamalı bir strateji benimsenmiştir: Yepyeni pazarlarla tanışırken Türkiye’nin mevcut pazarlardaki payını artırmak. Yeni ürünler geliştirerek ürün çeşitliliğini artırmak. Turizmi Türkiye’nin 81 iline yaymak” dedi.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, AK Parti Dış Münasebetler Başkanlığı tarafından Beşiktaş’taki bir otelde gerçekleştirilen Uluslararası Asya Siyasi Partiler Konferansı (ICAPP) 11’inci Genel Kurulu’na katıldı. Bakan Ersoy yaptığı konuşmada, katılımcılara Türkiye’nin turizm stratejisinden bahsetti.
“ORTAYA KOYACAĞIMIZ İŞ BİRLİĞİ, DÜNYAYI AYDINLATACAK”
Ersoy, Türkiye’nin son 20 yılda siyasi iradeden taviz vermediğini belirterek “Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ülkesini ve milletini huzur ve refah içinde bir geleceğe taşımaya kilitlenmiş olan bu irade, tıpkı vakitte bütün dünyanın insanlık dediğimiz değişmez ortak paydada buluşabileceğinin; hiçbir din, lisan, ırk, kültür ayrımı gözetmeden insanı kucakladığımız ve yücelttiğimiz surece dünyada çözülmeyecek zahmet bulunmadığının da en güçlü savunucusu olmuştur. Sayın cumhurbaşkanımızın ‘Dünya Beşten Büyüktür’ söylemi bir siyasi slogan değil bir dünya gerçeğidir. Hasebiyle ister bakanlığımız uhdesindeki kültür ve turizm başlıklarında olsun ister öbür başlıklarda; siyasetin, milletlerarası siyasetlerin temel gayesi iş birliği, karşılıklı olarak elde edilen kar, gelişme ve muvaffakiyet odaklı olmalıdır. Tek taraflı çıkar, çıkar odaklı yaklaşım, güce ve zenginliğe doymak bilmeyen bir açlık dünyanın ve insanlığın yarınlarına değil kaosuna, felaketine hizmet etmektedir. Bu gezegen ateşe verildiğinde, eninde sonunda kibriti birinci çakan da yanar. Ben bu yıl, Milletlerarası Asya Siyasi Partiler Konferansı çatısı altında bir ortaya gelmiş 33 ülkenin saygıdeğer siyasi başkanlarına, bütün kurum ve kuruluş temsilcilerine samimiyetle tabir etmek isterim ki Asya’nın; güneşin doğduğu, medeniyetin yükseldiği toprakların temsilcileri olarak bizlerin insanlık paydasında ortaya koyacağımız ortak irade ve samimi iş birliği dünyayı aydınlatacak, huzurlu yarınların kapısını aralayacaktır. Konuşmamın başında Türkiye’de son 20 yılda yaşanan güçlü değişime vurgu yapmıştım” diye konuştu. “TÜRKİYE’NİN MEVCUT TURİZM PAZARINDAKİ PAYINI ARTTIRMAK İSTİYORUZ” “Genel başlıklar altında ülkemizin bu alanlarda gerçekleştirdiği çalışmaları, elde ettiğimiz başarıları ve geleceğe yönelik hedeflerimizi paylaşmak isterim” diye Ersoy, “Türkiye’nin dünya çapındaki ziyaretçi sayısı bu yıl, daha evvelki rekorun sahibi 2019 yılı ile tıpkı yahut biraz daha yüksek olacak. Sonuç olarak Türkiye, 2022 gayesini 47 milyondan 50 milyon ziyaretçiye ve gelirini de 37 milyar ABD dolarından 44 milyar ABD dolarına yükseltiyor. Türkiye, Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde turizm eserlerini ve gaye ülkeleri çeşitlendirmek, sürdürülebilir turizm sanayisi oluşturmak, turizm dönemini uzatmak ve ülkedeki tüm vilayetlere talep yaratmak gayesiyle çeşitli projeler geliştirmektedir. Türkiye, turizminin global ve bölgesel krizlere karşı bağışıklığını artırmak, nitelikli turist getirmek ve kişi başına düşen gelir amaçlarını yükseltmek maksadıyla pazar çeşitliliğine öncelik vermektedir. Turizmde pazar çeşitliliği yaratmak için üç etaplı bir strateji benimsenmiştir: Yesyeni pazarlarla tanışırken Türkiye’nin mevcut pazarlardaki payını artırmak. Yeni ürünler geliştirerek ürün çeşitliliğini artırmak. Turizmi Türkiye’nin 81 vilayetine yaymak. Türkiye’nin küresel pazardaki varlığını geliştirmek için etkin ve yaygın tanıtım kampanyaları hayata geçirilmiştir. Türkiye sürekli olarak dijital ve sosyal medya projeleri yürütmektedir. Kısa sürede dünyanın en başarılı platformlarından biri haline gelen resmi turizm portalı ‘GoTürkiye.com’da Türkiye’nin tüm turizm varlıkları ve zenginlikleri 10 lisanda tanıtılmaktadır. Gastronomi, inanç turizmi, moda ve alışveriş, kampçılık, mavi seyahat, bisiklet, golf ve kayak üzere farklı alanlarda da varlıklı bir içerik sunan GoTürkiye, kullanıcıların Türkiye seyahatlerini özel olarak hazırlanmış eşsiz rotalarla planlamalarına imkan tanımaktadır. Platform, Türkiye ve yurtdışındaki turizm profesyonelleri ile yalnızca Türkiye’ye seyahat etmekle ilgilenen kullanıcılar için varlıklı bir içeriğe sahiptir” dedi.